05:20 Dünya kupasının şampiyonu şimdiden belli 05:20 Adıyaman'da zabıta denetimleri sürüyor 05:20 Şehit yakınlarına madalya verildi 05:20 Esenler’de spora hücum var! 05:20 Konya Beyşehir arası 3 TL 05:20 Memur için yarın kritik gün! 05:20 Mahalle arasında BDP yürüyüşü 05:20 Doğru bikiniyi seçin, fazlalıklar görünmesin 05:20 Selzede çiftçilerin borçlarına 1 yıl erteleme 05:20 Fatih Ceylan Karabükspor'da 05:20 Euro'yu bozdurmak doğru mu?  05:20 Denizlispor'da kongre hazırlıkları sürüyor
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Restoranlarda tuz kullanmak yasaklandı

Restoranlarda tuz kullanmak yasaklandı

06 Nisan 2009, Pazartesi 20:58:33
Tuz ve sigaraya karşı yürüttüğü kampanyalarla sınırları zorlayan New York Belediyesi’nden bu kez belediye meclisine “New York’taki restorantlarda tuz kullanılmasını yasaklayan” bir tasarı getirildi

Sponsor Bağlantılar

Tuz ve sigaraya karşı yürüttüğü kampanyalarla sınırları zorlayan New York Belediyesi’nden bu kez belediye meclisine “New York’taki restorantlarda tuz kullanılmasını yasaklayan” bir tasarı getirildi.

Tasarı yemeklerinde tuz olduğu ispat edilen restoranlara 1000 dolar para cezası öngörüyor.

Restoran şefleri tasarıya karşı bayrak açtı… “Benim yemeğim, benim seçimimdir” adında grup kurdular. Şefler, "Tuz karşıtı Michael Bloomberg ve onun destekçileri insanların neyi nasıl yemesi gerektiğine karar vermekten artık vazgeçmeli. Yoksa New York'ta restoran sektörü tamamen yok olacak" açıklamasını yaptı. Amerikan Kalp Derneği ise restoranlardan hazırldıkları yemeklerdeki tuz miktarını 10 yıl içinde kademe kademe yüzde 50 oranında düşürmelerini istedi.

NE KADAR TUZ TÜKETMELİ?

İngiliz Tıp Dergisinde yayınlanan bir çalışmayla çok fazla tuz tüketiminin kan basıncını yükseltebileceği, yüksek tansiyonunla birlikte kalp krizi ve inme riskinin artırabileceği kanıtlanmış. Günlük tuz alımının büyükler için 6 gramı geçmemesi gerektiği öneriliyor.

Günlük beslenmelerindeki tuz tüketimini önemli miktarda düşüren insanların, gelecek 10-15 yılda kalp-damar hastalıklarına yakalanma olasılığının yüzde 25 oranında azalacağı söyleniyor. Araştırmada tüketilen tuzun dörtte üçünün zaten alınan gıdaların içinde bulunduğu, günlük 6 gram tuz tüketimi hedefinin de, yediklerine dikkat etmeleri durumunda çoğu insan için ulaşılabilir bir hedef olduğu vurgulanıyor.




Bu Konuda Soru Sormak İçin Tıklayınız
>> Facebook Grubumuza Katılın İlk Sizin Haberiniz Olsun
Bu haber toplam 32 defa okunmustur


Haber Etiketleri: Haberin Tagları



         
YORUMLAR
Toplam (0) adet yorum eklenmistir.